کد خبر: ۲۰۴۹
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مأنوس با قرآن‌ پیروز میدان

از شش‌سالگی با شرکت در جلسات حفظ و تفسیر قرآن با معجزه وحی آشنا می‌‌شود. در ده‌سالگی تصمیم می‌گیرد در کنار تحصیل و فراگیری قرآن، ورزش هم بکند؛ تصمیمی که موفقیت‌های زیادی برایش به‌همراه آورده‌است. او از همه مسابقاتی که در آن شرکت کرده، با دست پر بیرون آمده. سحر توانسته‌است در 2سال 7مقام به دست بیاورد و حالا به پوشیدن لباس تیم‌ملی کشورمان فکر می‌کند. سحرسادات سیدی در چهارده‌سالگی موفقیت‌های زیادی دارد که می‌تواند به آن‌ها تکیه کند. در شش‌سالگی جزء30 قرآن را حفظ کرد و پس از آن 4جزء دیگر قرآن را به حافظه‌اش سپرد و در ادامه از یادگیری قرائت و تفسیر قرآن غافل نماند.

از شش‌سالگی با شرکت در جلسات حفظ و تفسیر قرآن با معجزه وحی آشنا می‌‌شود. در ده‌سالگی تصمیم می‌گیرد در کنار تحصیل و فراگیری قرآن، ورزش هم بکند؛ تصمیمی که موفقیت‌های زیادی برایش به‌همراه آورده‌است. او از همه مسابقاتی که در آن شرکت کرده، با دست پر بیرون آمده. سحر توانسته‌است در 2سال 7مقام به دست بیاورد و حالا به پوشیدن لباس تیم‌ملی کشورمان فکر می‌کند.
سحرسادات سیدی در چهارده‌سالگی موفقیت‌های زیادی دارد که می‌تواند به آن‌ها تکیه کند. در شش‌سالگی جزء30 قرآن را حفظ کرد و پس از آن 4جزء دیگر قرآن را به حافظه‌اش سپرد و در ادامه از یادگیری قرائت و تفسیر قرآن غافل نماند. او امروز یکی از دانش‌آموزان نمونه و موفق و همچنین قاری قرآن مدرسه معاد است و در 2رقابت قرآنی حفظ آموزش‌وپرورش، 2عنوان نخست را از آن خود کرده است.

 

کشف استعداد ورزشی

علاقه‌مندی سحر به ورزش به‌ویژه تکواندو زمینه‌ساز ورود او به این رشته ورزشی در سال1396 شد. او توانست با حمایت خانواده در کنار تحصیل و تهذیب، تکواندو را در سبک کیوروگی با وجود مشکلاتی همچون دوری مسافت محل تمرین دنبال کند و خیلی زود با رسیدن به دان2 کمربند مشکی، استعدادش را به دیگران ثابت کرد.
ورزشکار محله طلاب درباره ورودش به این رشته ورزشی می‌گوید: اولین‌بار 10سالم بود که تصمیم گرفتم در جلسات آموزشی تکواندو سبک کیوروگی که در مجموعه ورزشی بوستان بسیج برگزار می‌شد، شرکت کنم. متأسفانه پس از چندماه این باشگاه تعطیل شد و من مجبور شدم محل دیگری برای ادامه تمریناتم پیدا کنم. البته در محدوده طلاب مکان مناسبی نبود و من مجبور شدم در یک باشگاه تکواندو در محله ساختمان ثبت‌نام کنم. هرروز مسافت زیادی می‌رفتم و برمی‌گشتم، اما خوش‌حالم این موضوع باعث آشنایی من با 2استاد خوبم، معصومه جاهدی و زهرا شاعری، شده است.

سحر در مسابقات تکواندو رده سنی خردسالان سال 1397 روی تاتامی رفت و توانست 5مدال رنگارنگ از آن خود کند

 

آغاز مسیر افتخارات

ورود سحر به باشگاه جدید سرآغاز موفقیت‌های او بود. پس از یک‌سال تمرین، در رده سنی خردسالان برای شرکت در مسابقات تکواندو استان که هیئت تکواندو استان برگزار می‌کرد، روی تاتامی رفت و توانست در سال1397، 5مدال رنگارنگ از آن خود کند.
تکواندوکار محله طلاب درباره مسابقاتی که در آن شرکت کرده است، می‌گوید: مرداد1397 اولین‌بار بود که در مسابقات استانی تکواندو سبک کیوروگی شرکت می‌کردم و به مقام دومی دست یافتم. پس از آن در 4رقابت دیگر استانی شرکت کردم که در همه آن‌ها به مقام سوم رسیدم. 

سال1398 وارد رده سنی نونهالان شدم و تجربه عناوین اولی و دومی در 2رقابت استانی خیلی شیرین بود. اما یک اتفاق، معادلات زندگی سحرسادات سیدی را هم به‌هم می‌ریزد و می‌گوید: کرونا مانع بزرگی برای فعالیت ورزشی من بود. او ادامه می‌دهد: پس از کسب مقام اول در استان قرار بود به مسابقات کشوری اعزام شوم، اما متأسفانه با شیوع ویروس کرونا همه مسابقات ما تا امروز لغو شده است. البته من از همان ابتدا برای ازدست‌ندادن آمادگی جسمانی همچنان روزی یک‌ساعت‌ونیم تکواندو و حدود 3ساعت در منزل آمادگی جسمانی تمرین می‌کنم تا به آرزویم، یعنی پوشیدن لباس تیم‌ملی و شرکت در المپیک، دست پیدا کنم.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44